Digitaal hogerop Logo

Conundra

Meer digitale zichtbaarheid creëren voor de rittenplanning software van Conundra
email marketing, marketing automation, SEO, social media, website redesign
conundra

Over Conundra

Conundra is een software bedrijf dat ritten optimaliseert voor sectoren zoals de transportsector zelf, maar ook retailers en eCommerce bedrijven.

Misschien ben je benieuwd waar de naam vandaan komt? Conundra zijn ingewikkelde en moeilijke problemen die je onder controle kan brengen aan de hand van een onverwachte oplossing. Een van de meest bekende Conundra is het Monty Hall-probleem, waarbij een contra-intuïtieve benadering het beste resultaat oplevert.

Je merkt het al, de sterkte van het Conundra team is hun wiskundig en computationeel inzicht. Op die manier gaan zij verder, waar traditionele software stopt. Aangezien ritten optimalisatie een van de meest complexe vraagstukken vormen, is het in deze context extra interessant om net tot het uiterste te optimaliseren. Zelfs ten opzichte van de meest performante systemen vindt Conundra toch nog waardevolle optimalisaties voor hun klanten. Immers, een besparing op het aantal ritten heeft een rechtstreekse impact op CO2, werklast en wagenpark

Reeds enkele jaren is zwaar gewerkt aan de rekenmotor van Conundra, gebaseerd op een in-house algoritme. Het bedrijf dat initieel door 2 personen werd opgestart is intussen uitgegroeid tot een heuse scale-up van meer dan 100 medewerkers. Om hun oplossing kenbaar te maken aan prospects wordt vooral outbound marketing ingezet (o.a. cold calling). Echter, hun performante rekenmotor maakt Conundra ambitieus, waardoor ze marktleider willen worden binnen hun niche. Daarom willen ze de komende jaren sterk inzetten op digitale marketing, met als doelstelling een sterke inbound marketing.

Onze oplossingen

Op dit moment hebben wij de 1e fase in dit project achter de rug. Wij maakten eerst een potentieelscan van de website, relevante keywords, social media en email marketing voor Conundra.

Zo gingen we na welke verbeteringen mogelijk waren op het vlak van website, zowel  qua user experience (UX) als user interface (UI). Ook inhoudelijk stelden we aanpassingen voor, waardoor de software oplossing van Conundra sneller duidelijk wordt voor de bezoekers.

Vervolgens maakten we een keyword analyse met als voornaamste doelstelling Conundra hoger te laten scoren in de zoekresultaten. Want hoe meer je begrijpt hoe Google redeneert, hoe beter je ranking en de visibiliteit bij prospects.

Op het vlak van social media noteerden we nog heel veel extra mogelijkheden voor Conundra. Op die manier kunnen ze een betere band creëren met hun fans, wat de interesse wekt bij zowel potentiële klanten als toekomstige medewerkers.

Tot slot gaven we tips omtrent email marketing, waardoor Conundra 'top of mind' wordt bij prospects en dat blijft bij de bestaande klanten.

Voor ons start nu fase 2 van het project: de implementatie van onze aanbevelingen en de operationele opvolging. Op termijn is het de bedoeling om een in-house digitale marketeer aan te werven bij Conundra. Wij begeleiden het selectieproces en nemen alvast het takenpakket op ons, tot de juiste m/v/x gevonden is voor deze rol!