Over Case New Holland Parts
Case New Holland (CNH) Parts is een wereldspeler die specifiek de spare parts (wisselstukken) voor de voertuigen van CNH beheert. Zij behoren tot de FIAT groep.
Merken die onder deze koepel beheerd worden zijn Case, New Holland en Steyr. Hun klanten zijn de (onafhankelijke) dealers die 1 of meerdere van deze merken verdelen.
De eindklanten zijn voornamelijk landbouwers en loonwerkers. Zij kunnen bij de CNH dealers terecht hun investeringen in nieuwe voertuigen, de aankoop van onderdelen en het onderhoud van hun voertuigen.
Aangezien in deze sector best wel concurrentie is, kan het belang van digitale zichtbaarheid niet onderschat worden. Voor veel dealers leek digitale marketing een onhaalbare kaart, te meer omdat het bij hen vooral om wisselstukken gaat en minder om origineel equipment (volledige landbouwvoertuigen).
Omdat dit duidelijk een nieuw domein van marketing betreft, is gekozen voor een in-company training aan de CNH parts dealers in de verschillende Europese landen door een externe partner.
Onze oplossingen
Ter voorbereiding van onze opleiding, zijn dit project gestart met een luikje 'strategische marketing' met de marketing & sales managers van de BeNeLux bedrijven die onder de koepel 'CNH Parts' vallen. Onze doelstelling was om goed te begrijpen welke richting deze onderneming wil inslaan op het vlak van marketing & sales, hun concurrenten te kennen en een idee te krijgen van de doelgroep (dealers) en de eindklanten (landbouwers en loonwerkers). We verdeelden de deelnemers in kleine groepen, met het oog op maximale interactie tijdens de sessies.
Onze opleiding bestond uit een theoretisch luik omtrent digitale marketing, waarbij concepten als 'strategie', 'social media' en 'conversation management' centraal stonden. Telkens maakten we hier wel al de link met hun sector, bijvoorbeeld met cases van concurrerende bedrijven.
In het 2e luik lag de nadruk op toepassingen. We gingen aan de slag met voorbeeld-cases van enkele dealers die al sterk waren in digitale marketing, zodat deze nieuwe materie stilaan haalbaar begon te lijken. Bij elk aspect hoorde steeds een oefening, die ze toepasten op hun zaak. Het resultaat was dat ze na een halve dag training al concrete stappen gezet hadden in digitale marketing. De eerste steen was gelegd voor een mooi parcours in digitale zichtbaarheid!