Digitaal hogerop Logo

Kids en zoo

Website redesign en SEO optimalisatie voor Kids en zoo, een medische groepspraktijk
digitale strategie, keyword analyse, SEO, webshop, website redesign
kids en zoo website redesign

Over Kids en zoo

Kids en zoo is een medische praktijk voor kinderen en hun ouders, gevestigd in Waregem. Dankzij deze overkoepelende groepspraktijk kan je bij hen terecht voor alle medische zorgen, van een kinderarts en kinderpsycholoog tot slaapcoach, logopedist en kinesist.

Vanaf nu hoef je niet meer te zoeken naar de beste zorgen of behandeling: je vindt deze allemaal gebundeld onder één dak! Bovendien werken ze in een huiselijke sfeer, wat zowel ouders als kinderen vaak aangenaam en veilig ervaren.

Benieuwd vanwaar de naam 'Kids en zoo' komt? Alle praktijkruimtes zijn ingericht in een dierenthema, wat meteen speels overkomt. Bovendien wijst ‘de zoo’ erop dat Kids en zoo er is voor de kinderen, maar ook voor hun omgeving: ouders, school, etc. Kids en zoo helpt hen op die manier op weg voor de lange termijn!

Het interdisciplinaire team biedt persoonlijke zorg en begeleiding, afgestemd op de individuele noden. Bij de opstart achterhaalt men altijd eerst de specifieke zorgbehoefte van elk kind.  Op basis daarvan brengen ze het kind en de ouders in contact met de juiste zorgverlener(s). Op die manier ontvangt elk kind een traject op maat!

Onze oplossingen

Aangezien Kids en zoo nog maar een jong bedrijf is (opgestart in 2020), wilde zaakvoerster Kim een duidelijke, performante website als allereerste prioriteit. Ze verwachtte een duidelijke en optimaal functionerende website, die voldeed aan de hedendaagse verwachtingen op het vlak van functionaliteit, navigatie en design. Hiervoor werkten we nauw samen met website bouwer Cederic van Matica voor de technische kant van de website en Katrien van de ontwerpstudio Kaplus voor de branding en esthetiek.

In een volgende stap wilde Kim meer digitale zichtbaarheid, waardoor een SEO (search engine optimisation) snel de volgende prioriteit werd. In de eerste plaats zorgden we ervoor dat de website op SEO technisch vlak op punt stond. Dat is de allereerste vereiste om door Google gepercipieerd te worden als een correcte, kwalitatieve en stabiele website.

Daarnaast stelden we Google Analytics in en bouwden we een dashboard, zodat ze zelf ook de impact van alle optimalisaties tijdens het project maar ook nadien konden opvolgen bvb.

Nadien analyseerden we de relevante keywords voor Kids en zoo, zodat de landingspagina's nog beter gevonden worden op Google. Die werden vervolgens geïmplementeerd achter de schermen van de website.

Gedurende het hele project trainen we Kim in de wereld van digitale marketing algemeen en in het concrete onderhoud van hun website en SEO. Op die manier kunnen ze toekomstige landingspagina's van bij aanvang al SEO proof maken!