Digitaal hogerop Logo

Secretos Del Sur

'Future proof' maken van een Spaanse foodblog in 3 talen
email marketing, Secretos Del Sur, SEO, social media, website redesign
Secretos Del Sur

Over Secretos Del Sur

Secretos Del Sur is de culinaire baby van de Vlaamse Patricia de Donder, die intussen een kleine 20-tal jaar in Andalusië woont. Haar blog is organisch gegroeid, vanuit Patricia's visie over voeding, gezondheid en smaak. De mediterraanse levensstijl is dan ook het uitgangspunt voor haar recepten, voedingsadvies en tips voor restaurants in diverse mediterraanse landen, zoals Spanje, Italië, Griekenland, Frankrijk en Marokko.

In Andalusië wordt Patricia dagelijks geprikkeld door de Mediterraanse keuken.  Het is typisch een pure keuken vol groenten, fruit, kaas en allerlei kruiden. Wat Patricia drijft? De geur van vers fruit, wakker worden met een kopje koffie en snuisteren in kookboeken. Dat ze graag kookt, heeft vast te maken met haar moeders liefde voor de keuken. Graag blikt ze terug aan die zondagochtenden, waarbij ze wakker werd met de geur van vanille en die heerlijke cake in de oven ontdekte. Of in de wintermaanden smullen van gebakken appeltjes bij het ontbijt…. Eten dat met liefde werd klaargemaakt.

Met haar blog wil Patricia vooral mensen stimuleren om te koken met verse producten. Aantonen dat je niet per sé dagelijks uren in de keuken hoeft te staan om een lekker gerecht op tafel te toveren. Gewoon genieten, van het dagelijkse kleine geluk.

 

Onze oplossingen

In de eerste plaats wilde Patricia een nieuwe website. Secretos Del Sur is een ambitieuze foodblog met heel wat ideetjes en toffe plannen voor de toekomst. Maar daarvoor moesten we eerst zorgen voor een optimaal functionerende website, die voldeed aan de hedendaagse verwachtingen op het vlak van performantie, navigatie, originaliteit en esthetiek. Hiervoor werkten we nauw samen met website bouwer Cederic van Matica en Katrien van de ontwerpstudio Kaplus.

Daarnaast wilde Secretos Del Sur beter gevonden worden op Google. Zodra de nieuwe website live ging, konden we starten met onze SEO (Search Engine Optimation) oefeningen. We analyseerde de relevante keywords voor Secretos Del Sur, zodat de website pagina's beter gevonden werden op Google. We stelden Google Analytics in en bouwden een dashboard, zodat Patricia haar bezoekerstrafiek beter kan monitoren en bijsturen.

Zodra het interne 'huiswerk' gemaakt met een performante website en een effectieve SEO strategie, was de volgende stap een doeltreffende social media strategie. Op die manier konden we extra fans bereiken van de mediterraanse keuken. We kozen voor Facebook en Instagram als primaire kanalen, gevolgd door Pinterest.

Vervolgens zorgden we voor een continu contact met de fanbase van Secretos Del Sur via email marketing. Zodra bezoekers de website bezoeken, worden ze uitgenodigd om nieuwe recepten en weetjes via email te ontvangen. Op die manier blijft Patricia 'top of mind' bij haar doelgroep en worden potentiële klanten blijvend herinnerd aan haar culinaire talent.