Digitaal hogerop Logo

Smet Vastgoed & landmeten

Een betere online vindbaarheid voor dit kwalitatieve vastgoedkantoor!
social media, technische SEO, zoekwoordenanalyse
Maquette Smet vastgoed en landmeten

Over Smet Vastgoed & landmeten

Smet Vastgoed en landmeten staat in Beveren gekend voor kwaliteit en expertise. De oprichter Gerry Smet heeft jarenlange ervaring in landmeten en vastgoed en wordt geapprecieerd omwille van zijn dossierkennis en ervaring. Die deskundigheid heeft hij in de loop der jaren kunnen doorgeven aan kinderen Guy en Ann.

Vastgoed Smet en landmeten richt zicht op 3 pijlers. Hun landmeter-experten voeren dagelijks meetwerk uit in heel Vlaanderen en treden op als erkend schatter in uiteenlopende situaties. Daarnaast kennen zij de regionale woonmarkt als hun broekzak. Als erkend vastgoedmakelaar ondersteunen ze hun klanten van a tot z bij de aan- of verkoop van een eigendom. Bovendien bouwen ze ook zelf huizen en appartementen op unieke locaties overal in het land.

Met het oog op toekomstige opvolging, beseffen Ann en Guy het belang van online vindbaarheid. Door de mond-aan-mondreclame en verankerde aanwezigheid van Gerry Smet was dit in het verleden minder nodig. Maar door veranderde tijden en evolutie binnen de sector wordt dit de komende jaren steeds belangrijker.

Onze oplossingen

Naast de algemene vraag voor een betere online vindbaarheid, wilde Vastgoed Smet en landmeten hun 3 pijlers actief in de verf zetten: landmeten, vastgoedmakelaar en nieuwbouw. Vaak kennen klanten hen van 1 dienst, maar zijn de beide andere diensten soms nog te weinig gekend.

Als eerste stap zijn we gestart met een technische analyse van de website. We lieten onze DH scan lopen en detecteerden een aantal aspecten die technisch beter konden. Die pakten we meteen aan.

Daarnaast voerden we een zoekwoordenanalyset uit. Op die manier kregen we een beter inzicht in de zoektermen die prospects gebruiken om tot de diensten van Vastgoed Smet & landmeten te komen. Deze informatie was een belangrijke input voor een website redesign en voor communicatie op sociale media.

Op de website wijzigden we de bestaande copy op basis van het zoekwoorden onderzoek en herstructureerden we een aantal landingspagina's. We zetten de krijtlijnen uit voor sociale media en kwamen tot een nieuwe, frisse social media strategie.

In een volgende stap werken we verder op content marketing. Hier zoomen we in op de voornaamste zoekwoorden en stellen we voor elke term een plan van aanpak voor om hierop nog beter te scoren.